Firma Home istnieje na rynku hostingowym od 1997 roku, a swoją działalność rozpoczęła i kontynuuje w Szczecinie. Kluczowymi partnerami tego hostingodawcy są m.in. AMD, Microsoft, HP czy Google. W 2009 roku przedsiębiorstwo Home.pl wdrożyło standardy zarządzania bezpieczeństwem informacji według normy ISO 27001. Nad ciągłym rozwojem firmy Home.pl pracuje około 200 osobowa grupa osób, a hostingi tej firmy zajmują obecnie 3 miejsce w Polsce pod względem ilości obsługiwanych domen ok. 290 000.

Oferta jedną z najbogatszych na rynku

Oferta firmy jest jedną z najbogatszych na rynku. Firma Home.pl posiada w swojej ofercie 9 pakietów hostingowych w tym serwery z systemem operacyjnym Windows czy dyskami SSD. 4 typy serwerów VPS czy kilkanaście opcji maszyn dedykowanych. Oprócz tego aktywnie wspiera bezpieczeństwo oferując swoim klientom certyfikaty SSL, oprogramowanie antywirusowe czy usługę SiteLock. Jako pierwsza firma w Polsce oferuje usługę Office 365 w systemie subskrypcji miesięcznej. Dzięki kreatorowi firmy Home.pl jesteś również w stanie w prosty sposób stworzyć stronę www czy sklep internetowy w kilkanaście minut!.

Jakie opinie o Home.pl mają klienci?

Z racji długiego stażu Home.pl w internecie możemy odszukać wiele opinii o tej firmie. Klienci, którzy przechowują na serwerach Home małe strony firmowe lub średnio zaawansowane blogi w większości chwalą usługę za szybkość i stabilność działania.

Większość klientów posiada jednak negatywne odczucia co do korzystania z hostingów Home.pl. W głównej mierze narzekają oni na niską wiedzę supportu i długi czas odpowiedzi na korespondencję mailową. Bardzo duża liczba klientów narzeka na wysokie ceny, które w porównaniu z konkurencją są dla nich niezrozumiałe.

Negatywne opinie dotyczą również rezerwacji miejsca na serwerze dla skrzynek pocztowych. Są one rezerwowane “z góry” o ustaloną wcześniej pojemność. Klienci nie chwalą także krótkiego okresu przechowywania kopii bezpieczeństwa, która na serwerach Home.pl utrzymywana jest tylko przez 3 dni.

Zalety Home.pl

  • pomocny Support 24/7 dla "wyższych kont",
  • dostęp SSH w standardzie,
  • długi staż na polskim rynku
  • stabilność i szybkość działania,
  • darmowy 14 dniowy okres testowy,
  • duża liczba promocji,
  • dodatki do zakupu hostingu

Wady Home.pl

  • bardzo wysokie ceny,
  • rezerwacja miejsca na skrzynkę e-mail "z góry",
  • kopia bezpieczeństwa tylko na 3 dni do tyłu,
  • nieintuicyjny nowy panel administracyjny

 

Podsumowanie

Naszym zdaniem hosting od Home.pl dobrze sprawdzi się w przypadku małych stron firmowych lub blogów. Długoletnie doświadczenie firmy, niezbyt częste awarie serwerów, możliwość negocjacji cen oraz duża liczba dedykowanych promocji to największe plusy tego hostingodawcy. Największym minusem firmy okazuje się pomoc dla użytkowników. Jeśli Home.pl planuje jednać sobie klientów koniecznie powinna poprawić ten element swojego biznesu. Wysokie ceny, można przecież negocjować, więc i support na pewno z biegiem lat można ulepszyć.

Ocena firmy

Niezawodność
3.5
Pomoc techniczna
4.2
Staż na rynku
5
Zakres oferty
3

Komentarze