Szczecińska firma AZ.pl Sp. z o.o. obecna jest na polskim rynku hostingowym od 1996 roku. W początkowym okresie działalności firma znana była głównie z usług rejestracji domen internetowych. Firma jest liderem na polskim rynku pod względem ilości obsługiwanych domen (około 320 000). Dużą część udziałów w spółce AZ.pl posiada firma Home.pl
Oferta kusi niskimi cenami w promocji
AZ kusi klientów przede wszystkim niskimi cenami swoich usług. Koszt najtańszego pakietu hostingowego w tej firmie to zaledwie 24 zł netto rocznie. Warto dodać, że we wszystkich pakietach brak jest limitu transferu. Konta hostingowe posiadają 14-dniowy okres testowy. Panel do zarządzania jest oparty na oprogramowaniu cPanel. Na tą chwilę konta hostingowe nie obsługują najnowszej wersji PHP7 co jest niewielką wadą.
Poza kontami hostingowymi firma oferuje również: usługi rejestracji domen, kreator stron internetowych, serwery VPS, sklep internetowy, certyfikaty SSL, pocztę, Office 365 i hosting cloud.
Sporo negatywnych opinii
W internecie można znaleźć wiele negatywnych opinii na temat firmy AZ. Klienci skarżą się praktycznie na wszystko. Przede wszystkich na obsługę klienta i kontakt z firmą. Wiele opinii wskazuje na fakt wysokiego kosztu połączenia telefonicznego z obsługą klienta (0,60 zł / min) i długi czas oczekiwania na połączenie. Klienci skarżą się również na brak kompetencji, zbędne formalności i komplikacje w kontaktach z obsługą.
Negatywne recenzje zbiera również jakość i stabilność usług, niedziałająca poczta i problemy z konfiguracją serwerów. Klienci narzekają także na wysokie ceny poza okresem promocyjnym. Prawdę mówiąc w internecie dość trudno jest znaleźć pozytywne opinie klientów o firmie AZ.
Zalety AZ
- serwery zlokalizowane w Polsce
- długa historia na polskim rynku
- atrakcyjne promocyjne ceny usług
- nielimitowany tranfer
- duża ilość obsługiwanych domen
Wady AZ
- duża ilość negatywnych opinii użytkowników
- problemy z działaniem i stabilnością usług
- wysokie ceny odnowień i przedłużeń
- kiepska pomoc techniczna
- duże koszty kontaktu telefonicznego
- wśród klientów brak znanych firm
Podsumowanie
Z jednej strony - interesująca oferta, z drugiej - ogromna ilość negatywnych opinii. Tak duża ilość niekorzystnych ocen nie pozwala nam z czystym sumieniem polecić usług firmy AZ. Pozostaje mieć nadzieję, że firma popracuje przede wszystkim nad jakością obsługi klienta oraz stabilnością działania.