Reklama dźwignią handlu - bez porządnego marketingu nie będziesz w stanie przebić się na rynku. Tak było od zawsze, ale obecnie skuteczne reklamowanie się jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W dobie powszechnego dostępu do sieci www Twoja firma nie istnieje bez strony internetowej. Co powinna ona zawierać?

1. Atrakcyjna szata graficzna

Samo istnienie witryny internetowej Twojej firmy to pierwszy kroczek do osiągnięcia sukcesu w branży, ale to dopiero początek walki o klienta.

Super, że Twoja firma ma swoją stronę, która może być odnaleziona w sieci www. Trzeba jednak zadbać o jej odpowiednią formę - chyba nie chcesz, żeby odstraszała potencjalnego klienta już po paru sekundach. Pierwsze wrażenie jest kluczowe. Musi być schludna i przejrzysta, aby zachęcić do dalszego eksplorowania. Korzystanie z niej musi być łatwe i intuicyjne.

Zadbaj o odpowiedni dobór kolorów - nie istnieje jeden właściwy schemat. Wszystko zależy od branży: strona sklepu z zabawkami może być pełna pastelowych kolorów (ale z umiarem), ale zakład pogrzebowy już nie.

Projekt witryny często stanowi znaczną część kosztów strony internetowej. Jeżeli chcesz, aby wyglądała profesjonalnie (a taka powinna być oficjalna witryna każdej szanującej się firmy), zleć jej wykonanie ekspertom.

2. Slogan

Jeżeli nie zadbałeś o chwytliwą nazwę swojej firmy, możesz to jeszcze naprawić dodatkowym sloganem. Najlepiej sprawdzają się hasła reklamowe ze szczyptą inteligentnego humoru i/lub z drugim dnem.

Nie przesadzaj jednak z dwuznacznością przekazu, gdyż zbyt dużo kontrowersji może przynieść odwrotny efekt! Jeżeli jednak lubisz być w centrum (również niezdrowego) zainteresowania, zaufaj XIX-wiecznemu mistrzowi manipulacji. Phineas Barnum - bo tak się nazywał - zasłynął powiedzeniem "nieważne, co o mnie mówią, ważne, żeby poprawnie pisali nazwisko". Hasło to w oryginale lub po drobnych modyfikacjach jest używane i dziś, zwłaszcza w szeroko rozumianym showbiznesie.

Nie masz własnego pomysłu? W stworzeniu zachęcającego i przyciągającego sloganu pomoże Ci agencja PR-owa.

3. Podstrona "o nas"

Skoro już założyłeś stronę internetową swojej firmy i zadbałeś o dobre "pierwsze wrażenie" masz szansę, że potencjalny klient zacznie szukać więcej szczegółów. To kolejny ważny aspekt, którego nie możesz zlekceważyć.

Napisz, czym się zajmuje Twoja firma. Śmiało - to właśnie tutaj możesz pochwalić się swoim portfolio, doświadczeniem, wykonanymi inwestycjami czy długimi tradycjami w branży. Korzystaj na każdym możliwym kroku z wartości liczbowych. Większość internautów jest wzrokowcami, zamiast "lania wody" postaw na jasność i konkretność wypowiedzi. Uwierz w magię liczb! Podkreśl, dlaczego warto skorzystać właśnie z Twojej oferty i zaznacz swoją przewagę nad konkurencją.

4. Formularz kontaktowy

Jeżeli już przekonałeś klienta do swoich usług, nie pozostaje nic innego, jak zaprosić go do kontaktu. Pozostawienie samego adresu mailowego i numeru telefonu ukrytego w stopce to niezbyt trafny pomysł.

Oprócz tego rozwiązania wyeksponuj na swojej stronie osobny formularz, w którym przyszły klient będzie mógł pozostawić swoje dane kontaktowe. Dzięki niemu będzie mógł również bezpośrednio wysłać wiadomość mailową z poziomu Twojej firmowej witryny, zamiast otwierać w osobnej karcie pocztę. To spore uproszczenie i wielka wygoda dla potencjalnego kontrahenta. Zadbaj o nią!

5. Content

Wróćmy jednak do samego początku, a więc do wejścia klienta na Twoją stronę internetową. Wcześniej musi ją jednak znaleźć w odmętach internetu, co wcale nie musi być takie łatwe. No chyba, że zadbasz zawczasu o jej odpowiednie pozycjonowanie w Google.

Świetnie do tego nadadzą się treści o odpowiedniej tematyce. Prowadzisz stronę internetową firmy zajmującej się budową domów z bali? Napisz kilka artykułów o tego typy inwestycjach: jaki dom z bali wybrać, ile on kosztuje, jego największe zalety, jak chronić drewno przed wpływem warunków atmosferycznych itd.

Dobrze, jak tekst będzie miał charakter techniczny - ma przecież zawierać frazy i słowa kluczowe, które mają pomóc w wyszukiwaniu strony przez potencjalnego klienta. Aby była ona dobrze widoczna w Google, skorzystaj z pomocy agencji SEO. Najlepiej być z nią w stałym kontakcie - algorytmy najpopularniejszej wyszukiwarki często się zmieniają, co może mieć wpływ na pozycję Twojej strony!

Bardziej osobiste przemyślania zostaw na osobnego bloga. Możesz go umieścić na podstronie swojej firmowej witryny lub wybrać osobny hosting na bloga. Zawarte w nim artykuły również mogą wpłynąć na polepszenie pozycji w Google.

Ostatnia kwestia związana z contentem - choć już nie bezpośrednio na firmowej witrynie - to social media. Stronę internetową możesz wypromować na Facebooku! Załóż oficjalny profil firmy na tym portalu społecznościowym, gdzie w parę chwil będziesz mógł reklamować np. swoje nowości czy promocje.

Myślisz o założeniu strony www swojej firmy? Pamiętaj!

  • musi być czytelna i łatwa w obsłudze - to nie miniblog nastolatka, musi sprawiać odpowiednie wrażenie, zleć jej wykonanie profesjonalistom
  • zachęć klienta do skorzystania ze swojej oferty
  • nie zapomnij o odpowiednich sekcjach ("o firmie", "dlaczego my?" itp.)
  • formularz kontaktowy powinien być bardzo dobrze widoczny - internauci są leniwi, musisz im pomóc w skontaktowaniu się
  • wypozycjonuj swoją stronę - artykuły SEO, blog czy Facebook będą niezastąpione
  • zadbaj o optymalny hosting Twojej strony - najlepsze oferty hostingu znajdziesz na hostdog.pl

Komentarze

Publikowane komentarze pochodzą od użytkowników Serwisu. Hostdog.pl nie weryfikuje zamieszczanych treści zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy zamieszczone przez użytkowników informacje są prawdziwe, jak i czy użytkownicy faktycznie skorzystali z usług firm, których dotyczy komentarz. Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.