WordPress to najpopularniejsze narzędzie dla blogerów. W ostatnim czasie przeszło ono niemałą ewolucję, w wyniku czego funkcjonalność platformy nieporównywalnie wzrosła. I to do tego stopnia, że WordPress zaczął być wykorzystany do tworzenia całych stron internetowych. Również firmowych - oto 5 kroków do stworzenia swojej biznesowej witryny na WordPressie.

1. Kup domenę dla swojej strony

Chcesz założyć stronę swojej firmy na WordPressie. Masz w głowie (albo lepiej - na papierze) jej dokładny koncept, układ podstron i projekt graficzny. Jeżeli masz pewne wątpliwości, przeczytaj nasz poradnik o tym, co powinna zawierać firmowa strona internetowa.

Zanim uruchomisz swoją stronę na WordPressie, wgrasz motywy i zainstalujesz wszelkie potrzebne wtyczki, należy wpierw wykupić swoją domenę. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest postawienie na domenę .pl lub .com, gdyż najlepiej wpadają w pamięć użytkowników. Nie są one także drogie w utrzymaniu - roczny koszt to nieraz wydatek jedynie kilkudziesięciu złotych.

Uwaga! Niektóre hostingi pozwalają na bezpłatną rejestrację domeny, a czasami nawet kilku domen! Oto niektóre z nich, oferujące za darmo domenę.pl:

2. Znajdź hosting z WordPress

Po wykupieniu domeny nie pozostaje nic innego, jak założyć stronę. Wybór WordPressa jest racjonalnym posunięciem - w 2018 roku co trzecia strona była oparta na tym systemie, co czyni z niego najpopularniejszą platformę do zarządzania treścią (CMS).

Skoro mowa o uznanej platformie WordPress, warto poszukać hostingu przyjaznego dla tego rozwiązania. Jednym z takich hostingów jest atthost, który zapewnia automatyczny instalator panelu WordPress. Dzięki niemu w zaledwie kilka minut stworzysz i umieścisz swoją stronę w sieci! Jednak firmowa witryna to znacznie większy kaliber od prywatnej strony www, bloga czy niewielkiego forum.

Każda witryna internetowa - nie tylko firmowa, ale ta przede wszystkim - powinna być bezpieczna dla użytkownika. Aby zadbać o bezpieczeństwo i wzbudzić zaufanie, dobrze jest wykupić certyfikaty SSL. Dzięki szyfrowaniu danych nie ma obawy o ich przechwycenie. Zwykle certfyfikaty SSL są płatne, ale można skorzystać z darmowej alternatywy Let's Encrypt.

Oto lista niektórych hostingów zapewniających bezpłatne certyfikaty SSL:

Jeżeli masz już hosting, wystarczy podpiąć domenę do serwera. Przed Tobą bardziej "artystyczne" kroki!

3. Wybierz optymalny motyw graficzny

Każdy właściciel własnej strony internetowej - również biznesowej - chciałby zadbać o jej niepowtarzalność. Właśnie to jest w stanie zapewnić WordPress.

Mimo, że platforma WordPress była pierwotnie zaprojektowana dla blogerów, skutecznie ewoluowała w znacznie większe narzędzie. System jest stale rozwijany przez deweloperów i posiada tysiące skórek i motywów graficznych. W praktyce WordPress ma niemal nieograniczone możliwości personalizacji, do których nie jest potrzebna nawet podstawowa wiedza i znajomość HTML.

Słyszałeś od znajomego, że postawienie strony firmowej na WordPressie jest niepoważne? Powiedz mu, żeby zadzwonił ze swoją radą do... koncernu Sony. Japoński gigant z powodzeniem prowadzi na WordPressie swoją stronę Sony Music, ale być może znajomy wie lepiej.

4. Zainstaluj pożądane wtyczki

Personalizacji ciąg dalszy. Wiele rozszerzeń i usprawnień (wtyczek) należy pobrać osobno. To właśnie z nimi strona na WordPressie nabiera rumieńców i optymalnej funkcjonalności. Potrzebne wtyczki znajdziesz na wordpress.org.

Na powyższej stronie znajdziesz (stan na 21.11.2019) blisko 55000 różnych pluginów! Liczba ta robi kolosalne wrażenie i stale rośnie - nic dziwnego, że platforma WordPress jest tak chętnie wykorzystywana nie tylko przez blogerów. Pożądane rozwiązanie może zapewniać kilka wtyczek. Przy wyborze jednej z nich kieruj się nie tylko liczbą gwiazdek (od 1 do 5, przy czym 5 to maksymalna ocena), ale także ich liczbą. Bardziej prawdopodobne, że stabilniej będzie działać wtyczka z oceną 4.2, na którą zagłosowało tysiące userów, niż 5.0 z... kilkoma ocenami na koncie.

Bierz także pod uwagę daty aktualizacji wtyczek. Jeżeli któraś z nich od dawna nie została zaktualizowana, to być może została porzucona przez twórców i nie jest już wspierana. Być może zawiera nawet luki bezpieczeństwa. To ślepa uliczka - lepiej skorzystać z jej alternatywy, której potencjał jest ciągle rozwijany!

5. Opracuj content

Nazwa (domena) strony jest już od dawna wybrana, tak samo hosting i projekt graficzny. W tym ładnym opakowaniu nie może rzecz jasna zabraknąć odpowiedniej zawartości.

Na szczęście WordPress idealnie sprawdza się w tworzeniu i edycji całych artykułów, platforma powstała wszak - jak już wspomniano - z myślą o blogerach. Stawiaj nie tylko na content wysokiej jakości. Zwłaszcza na początku, kiedy budujesz własną pozycję w Google. Warto celować w tematykę często poszukiwaną w wyszukiwarkach internetowych, ale jednocześnie taką, gdzie nie ma wiele (i mocnej) konkurencji. W celu optymalizacji pracy możesz skorzystać z wielu narzędzi, m.in. z:

Właśnie zawarcie odpowienich słów kluczowych stanowi podstawę budowania i poprawiania pozycji w Google. Najlepsze wyniki osiągniesz we współpracy z profesjonalną firmą zajmującą sie pozycjonowaniem w sieci (SEO - search engine optimization). Lepiej na tym polu nie oszczędzać!

Komentarze

Publikowane komentarze pochodzą od użytkowników Serwisu. Hostdog.pl nie weryfikuje zamieszczanych treści zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy zamieszczone przez użytkowników informacje są prawdziwe, jak i czy użytkownicy faktycznie skorzystali z usług firm, których dotyczy komentarz. Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.